Постинг
04.10.2010 13:11 -
За въвеждането на "бизнес класа" в БДЖ
Автор: iw69
Категория: Политика
Прочетен: 904 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 04.10.2010 15:38
Прочетен: 904 Коментари: 0 Гласове:
4
Последна промяна: 04.10.2010 15:38
Иван Аладжов
На свинче звънче
От БДЖ съобщиха през почивните дни, че са решили да въведат в родните влакове т.нар. бизнес класа. Подобно на авиокомпаниите, пътуването в нея щяло да бъде по-луксозно и съответно - по-скъпо. Дотук нищо лошо - има хора с пари, които биха платили повече за по-добри условия.
Но извън рамките на това намерение състоянието на Българските железници е отчайващо. Ние често сме принудени да се возим в тотално остарели, раздрънкани и мръсни вагони, които сякаш не са за транспорт на хора. А вследствие на занемарената и разкапваща се инфраструктура все по-често ставаме свидетели на пожари и катастрофи на влакове.
Неотдавна пътувах с БДЖ до румънската столица, откъдето гонех самолет за Испания. Освен че 500-те километра с родния влак ми излязоха по-скъпо от 2500 км полет до Барселона, в БДЖ се почувствах телепортиан с половин век назад във времето. Влакът потегли, без някой да затвори вратите, седалките в купетата бяха почернeли от мръсотия, в тоалетните нямаше вода и от тях се носеше спираща дъха смрад, по замазаните от прах прозорци висяха посивeли парцали, които някога може би са били пердета. На всеки завой влакът скърцаше заплашително, а неподдържаните траверси го блъскаха отдолу и имах чувството, че всеки момент ще изскочи от релсите. Семейство германци също бе направило грешката да пътува с родното БДЖ. През целия близо 9-часов път учудването не слезе от лицата им и сякаш питаха в какъв апокалиптичен филм са попаднали.
А че един балкански влак може да изглежда и по друг начин, се убедих в Букурещ. Макар и там вагоните да са също старички, те са сравнително добре поддържани и значително по-чисти от нашите. Интериорът им е подменен, тоалетните работят, прозорците са измити и с нормални перденца.
Така че всичко нашата Мара втасала, та само бизнес класата й липсва!
На свинче звънче
От БДЖ съобщиха през почивните дни, че са решили да въведат в родните влакове т.нар. бизнес класа. Подобно на авиокомпаниите, пътуването в нея щяло да бъде по-луксозно и съответно - по-скъпо. Дотук нищо лошо - има хора с пари, които биха платили повече за по-добри условия.
Но извън рамките на това намерение състоянието на Българските железници е отчайващо. Ние често сме принудени да се возим в тотално остарели, раздрънкани и мръсни вагони, които сякаш не са за транспорт на хора. А вследствие на занемарената и разкапваща се инфраструктура все по-често ставаме свидетели на пожари и катастрофи на влакове.
Неотдавна пътувах с БДЖ до румънската столица, откъдето гонех самолет за Испания. Освен че 500-те километра с родния влак ми излязоха по-скъпо от 2500 км полет до Барселона, в БДЖ се почувствах телепортиан с половин век назад във времето. Влакът потегли, без някой да затвори вратите, седалките в купетата бяха почернeли от мръсотия, в тоалетните нямаше вода и от тях се носеше спираща дъха смрад, по замазаните от прах прозорци висяха посивeли парцали, които някога може би са били пердета. На всеки завой влакът скърцаше заплашително, а неподдържаните траверси го блъскаха отдолу и имах чувството, че всеки момент ще изскочи от релсите. Семейство германци също бе направило грешката да пътува с родното БДЖ. През целия близо 9-часов път учудването не слезе от лицата им и сякаш питаха в какъв апокалиптичен филм са попаднали.
А че един балкански влак може да изглежда и по друг начин, се убедих в Букурещ. Макар и там вагоните да са също старички, те са сравнително добре поддържани и значително по-чисти от нашите. Интериорът им е подменен, тоалетните работят, прозорците са измити и с нормални перденца.
Така че всичко нашата Мара втасала, та само бизнес класата й липсва!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене