Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2014 06:22 - Лъжата е замаскирана истина
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 7187 Коментари: 6 Гласове:
12

Последна промяна: 13.05.2014 19:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image


"Какво е лъжата? - Замаскирана истина."

Това е цитат от Байрон. Не ми е любим. Предпочитам друг - не знам неговия автор. Но бих могла да се подпиша под него - толкова близък ми се струва.

"За истината е най-трудно във времена, когато всичко може да бъде истина."

Мисля, че в момента сме в такава ситуация - изчезнали са старите ценности, а липсват критерии за създаване на нови - всичко новопредложено би могло да бъде ценно и стойностно, вярваме, че най-после сме открили нещо истинско - но уви, пак сме в положение да вярваме в стари лъжи.

Все пак - ето моя есеистичен опит за мислен диалог между истината и лъжата. Не че мога да се похваля, че мога да ги разграничавам, напротив:

"Лъжата и днес е замаскирана истина"

Истината:  Колко време вървя така през света – все сама и сама…

Лъжата:     Хей, има ли някой тук?

  Истината: Я, все пак не съм била сама! В този живот имало и други скиталци като мене. Здравей! Коя си ти?

Лъжата:   Аз съм Истината!

Истината: Сега излъга!

Лъжата:    Не, не съм излъгала. Казвам ти – аз съм

                     Истината!  

Истината: Истината ли? Не, ти не си Истината. Не можеш да бъдеш Истината.

Лъжата:    И защо си толкова сигурна?

Истината  Сигурна съм, защото аз съм Истината.

Лъжата:    И какво от това? Или в живота не може да 
                     има две истини?

Истината:  Може би може, а може би – не. Ти истина за
                       какво си?

Лъжата:    Аз съм Истината за живота.

Истината:  Сега излъга!

Лъжата:   Не, не съм излъгала! Защо да лъжа?

Истината: Защото аз съм Истината за живота!

Лъжата:    Не, не лъжа! Не лъжа! Защото ако бях те излъгала, щях да съм Лъжа. А аз съм Истина, Истина, Истина! Моля те, повярвай ми!

Истината: Добре, добре, не плачи! Но как да ти повярвам?

Лъжата:    Ще ти кажа как. Виждаш ли този човек, който крачи бодро насреща ни? Ти ще му кажеш твоята, а аз – моята истина. Да видим на кого ще повярва.

Истината: Добре, хайде! Ти си първа!

Лъжата:    Човече,човече! Ти си млад и силен! Ти си изпълнен с енергия и планове за бъдещето! Ето там, зад завоя, те чака щастието, което ще увенчае главата ти с венеца на славата, а птичето на късмета ще кацне на рамото ти и ще те направи завинаги богат и щастлив.

Истината: Човече, човече! Ти си млад и силен. Ти си изпълнен с енергия и планове за бъдещето. Но ето там, зад завоя, те чака един лъв. Той ще откъсне главата ти, а птиците ще разнесат вътрешностите ти из цялото поле.

Човекът:   Лъжа, лъжа! Махни се от мене, мръсна, долна Лъжа!

 

Познайте към кого е отправил тези гневни думи Човекът?

                   А/ Към Лъжата;

                   Б/ Към Истината;

               В/ И към двете – както и да се карат големите сили, човекът винаги е излъган.              


image

image




Гласувай:
12



1. melin - Една лъжа може да обиколи света, ...
13.05.2014 17:38
Една лъжа може да обиколи света, докато истината още си връзва обувките.
Маркъ Твен
цитирай
2. donchevav - Вярно е, Melin, макар и да не съм го ...
13.05.2014 19:03
Вярно е, Melin, макар и да не съм го усещала от опит, слава богу! Поздрави!
цитирай
3. paciencia - Много хубав пост, Вени!
14.05.2014 10:11
И мисля, мисля, но ми е толкова трудно да разгранича лъжата от истината когато се отнася до политиката например...
Хубав ден ти желая!
цитирай
4. donchevav - Да, Paciencia, напълно съм съгл...
14.05.2014 18:36
Да, Paciencia, напълно съм съгласна. Толкова пъти се превъртаха пред нас едни и същи неща: истина -лъжа-истина-лъжа, че като в онова колело, на Нютон май беше, дето ни го въртяха в часовете по физика, за да ни докажат, че от смесването на различните цветове от спектъра се получава бяла светлина, в съзнанието ми остана бяло петно по отношение на истините и лъжите в обществото. Ненавиждам позицията на Бай Ганьо "всички са маскари", защото в основата му е критерият "келепир", но има ли друга философия - веднага бих я прегърнала - само да знам, че алтернатива има? :))) Хубава вечер!
цитирай
5. mt46 - Здравей, Вени!
05.12.2022 22:58
Мисля, че зависи от човека. Ако е позитивист, навярно би повярвал на Лъжата... :)
цитирай
6. donchevav - Мисля, че зависи от човека. Ако е ...
05.12.2022 23:26
mt46 написа:
Мисля, че зависи от човека. Ако е позитивист, навярно би повярвал на Лъжата... :)


Може би... А може би всеки човек носи у себе си някакъв атавистичен рефлекс на вяра в по-добрия край, в избавлението. Без тази нагласа живеенето би се превърнало в адско бреме:))) И тогава:))) И тогава би се оказало, че в това постоянно, вечно самозалъгване е голямата истина за живота, за оцеляването:)))

Извинявай, философстването не е за мене, но от време на време се отпускам:)))
Хубава вечер, Марине! Благодаря ти за интересния отзив!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3042750
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53379
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031