Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2022 09:20 - Размисли
Автор: valben Категория: Поезия   
Прочетен: 8510 Коментари: 12 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

РАЗМИСЛИ

Ако се научим да прощаваме

и продължим да се обичаме,

ще видим как красиво остаряваме

и все повече на себе си приличаме.   

Ако се взрем във тъмна нощ,

уверени, че светлината съществува

повтаряйки, че животът не е лош

и спомените трябва да вълнуват.

Тогава ний ще станем по-добри,

усмихвайки се и при болка, и тъга.

Ще бъдем смели и във тежки дни,

забравяйки обида, завист и вражда.

И щом настъпи онзи сетен час,

когато се разделяш с луди страсти,

ще кажем:

„Любих аз. За нищо днес не жаля!

И нека в Любовта раняван съм без жал,

но всичко на света за нея аз бих дал.”

image



Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Да се научим да прощаваме!
10.12.2022 12:57
Да се научим да обичаме!
Да се научим да живеем!
Да се научим да бъдем по-добри!
Харесаха ми твоите "Размисли", Вал!
Благодаря ти!
цитирай
2. donchevav - Ако се научим да прощаваме и пр...
10.12.2022 18:15
Ако се научим да прощаваме
и продължим да се обичаме,
ще видим как красиво остаряваме
и все повече на себе си приличаме.  

Красиво изразени, мъдри мисли! Обичта и прошката запазват човешката ни същност, а вярата в светлината, в доброто, в победата над всички низши страсти, е път към оная Любов, която - пречистена и възвисена, остава и в онзи "сетен час" - и след него дори.
Много ми харесаха твоите "размисли", Вал, много са силни, рождественски, верни!
Поздрави!
цитирай
3. valben - Привет, Кате!
11.12.2022 10:02
katan написа:
Да се научим да обичаме!
Да се научим да живеем!
Да се научим да бъдем по-добри!
Харесаха ми твоите "Размисли", Вал!
Благодаря ти!

Трябва да се научим, но става все по-трудно. Все пак ще се постараем, нали? :)
цитирай
4. valben - Привет, Вени!
11.12.2022 10:12
donchevav написа:
Ако се научим да прощаваме
и продължим да се обичаме,
ще видим как красиво остаряваме
и все повече на себе си приличаме.  

Красиво изразени, мъдри мисли! Обичта и прошката запазват човешката ни същност, а вярата в светлината, в доброто, в победата над всички низши страсти, е път към оная Любов, която - пречистена и възвисена, остава и в онзи "сетен час" - и след него дори.
Много ми харесаха твоите "размисли", Вал, много са силни, рождественски, верни!
Поздрави!

Вени, аз напоследък много разсъждавам, но понякога не ми се получава. Става ми все по-трудно. Опитвал съм даже действието на Александър Македонски, но не съм успявал. Не мога да "разсеча" проблемите, но не губя надежда, че все някога ще успея. Сега очаквам празниците и се надявам те да са весели...
Вал
цитирай
5. krumbelosvet - Да
11.12.2022 12:33
Да, прошка и обич.
Един от апостолите пита Исус, до колко пъти да прощаваме, до сезем пъти ли? А Исус отговара "Не ти казвам до седем, а до седемдесет пъти по седем". НЕ ВЕЧНО все пак. Защото се случва враг, който иска да те пороби и даже да ти вземе живота. Каква прошка тогава?
цитирай
6. valben - Разбира се не вечно.
11.12.2022 18:42
krumbelosvet написа:
Да, прошка и обич.
Един от апостолите пита Исус, до колко пъти да прощаваме, до сезем пъти ли? А Исус отговара "Не ти казвам до седем, а до седемдесет пъти по седем". НЕ ВЕЧНО все пак. Защото се случва враг, който иска да те пороби и даже да ти вземе живота. Каква прошка тогава?

Но седемдесет и седем по седем (Божието число). А ние даже и един път не можем да простим. Жалко, но трябва да се научим.
цитирай
7. krumbelosvet - Кои "ние" не можем да простим?
12.12.2022 13:58
Ако наистина не можехме, вече нямаше да ни има.
Аз със сигурност съм прощавал не веднъж. Но има нещо важно. От 1983г Библията ми е настолна книга. Без нея, кой знай. Всъщност, СЪС СИГУРНОСТ много по-малко бих прощавал. И може би вече нямаше да съм между живите, щото МНОГО ми се е случвало да трябва да прощавам...
цитирай
8. vania23 - Светли размисли.
12.12.2022 16:19
Дано нищо не помрачава душата ти, за да не потъмняват и те!
цитирай
9. valben - Споменал съм "ние" в много широк машаб.
12.12.2022 19:02
[quote=krumbelosvet]Ако наистина не можехме, вече нямаше да ни има.
Аз със сигурност съм прощавал не веднъж. Но има нещо важно. От 1983г Библията ми е настолна книга. Без нея, кой знай. Всъщност, СЪС СИГУРНОСТ много по-малко бих прощавал. И може би вече нямаше да съм между живите, щото МНОГО ми се е случвало да трябва да прощавам...[/quote

Всеки трябва да прости. Ако не може трябва да се научи. Нека да прости първо на себе си, а след това и на другите. Библията трябва да се чете, да се препрочита и да се разбира. В нея е истината и живота...

цитирай
10. valben - Ех, колко красиво пожелание!
12.12.2022 19:47
vania23 написа:
Дано нищо не помрачава душата ти, за да не потъмняват и те!

Ех, колко красиво пожелание! Благодаря!
цитирай
11. batogo - !!!:))) Поздравления за чудесното, мъдро творение, Вал!
13.12.2022 17:47
То изразява една дълбока, житейска истина за силата на любовта и вдъхновява с мъдростта на прошката.
цитирай
12. valben - Благодаря!
13.12.2022 19:29
batogo написа:
То изразява една дълбока, житейска истина за силата на любовта и вдъхновява с мъдростта на прошката.

Благодаря за ласкавия коментар!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3505870
Постинги: 729
Коментари: 12304
Гласове: 106349
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031