16.11.2022 19:56 - Учени смятат, че всички цивилизации се самоунищожават
Автор: iw69 Категория: Политика

Последна промяна: 17.11.2022 06:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Цивилизациите загиват преди да успеят да се срещнат една с друга

Колкото по-интелигентно става едно общество, толкова по смъртоносни са оръжията му и толкова по-бързо замърсява и изчерпва околната среда, в която живее

Учени от НАСА представиха доклад, даващ отговор на въпроса защо не сме открили извънземни. Причината да не срещаме други интелигентни форми на живот във Вселената е, че те са се самоунищожили.

Докладът е изготвен от специалист в лабораторията за реактивни двигатели CalTech към НАСА и полски професор по политически науки.

„Ние постулираме, че екзистенциална катастрофа може да ни чака, докато обществото ни напредва експоненциално към изследване на космоса“, се казва в увода на документа.

„Това е познато като Големия филтър: феномен, който заличава цивилизациите, преди да успеят да се срещнат една с друга, което може да обясни космическа тишина“, допълват учените.

Изследователите разглеждат историята на човечеството. Тя е пълна с войни, болести и деградация на околната среда. С технологичното и интелектуално напредване на нашия вид, тези проблеми стават все по-опасни и глобални.

Ако други цивилизации бяха дори донякъде подобни на нас, те щяха да се сблъскат с подобни екзистенциални проблеми.

„Ключът към успешното преминаване на човечеството през такъв универсален филтър е идентификацията на разрушителните атрибути, които носим в себе си и предварителното им обезвреждане“, продължават учените.

1. radostinalassa - Разбира се , че има други цивилизации...
16.11.2022 20:36
В Книгата на Енох са описани нифилимите. Едва ли сме сами във Вселената. Но ние сме твърде изостанали и те трябва да се грижат само да не унищожим Земята. Затова се дава предимство на Русия в новите оръжия, а не гранати на маймуните.
2. missana - Една от най-блестащите мисли на древнокитайският мислител Лао Дзъ
16.11.2022 20:43
гласи, че ако искаш да унищожиш нещо, то трябва да го докараш до процъфтяване.
Това е познато и от формулата: раждане - разцвет - упадък!

Що се касае до феномена филтър, то мисля, че разсъждението на учените в този пункт е доста порочно. Първо ние не се намираме на пъпа на Млечния път, а в неговата периферия. Отишъл си в затънтените гори на Патагония и очакваш да срещнеш там зелени човечета. Не там няма да ги откриеш. Високоразвитите цивилизации са сигурно скупчени в центъра на Млечния път.
цитирай
3. iw69 - Прав си Мисана, има абсолютна логика, в това което казваш.
16.11.2022 21:00
Но може да има и още 1 обяснение. И то е, че времето, в което просъществува 1 цивилизация е от сорта на секунди за вселенското време, което е милиарди и милиарди години. И отделните припламвания на съществуването на различните цивилизации са прекалено кратки в сравнение с времевия почти безкрай. А и те са по различно време и всъщност може просто така да се разминават във времето.

Иначе има и един експеримент с червеи поставени в абсолютно идеална среда за тях и с достатъчно храна. Те започват да се размножават, запълват постепенно цялото пространство и изведнъж измират всички, въпреки че продължава да има достатъчно и храна и въздух за тях - може и с хората да се случи подобен сценарии. Всяка популация някога достига епогея си и след това отмира, още повече че хората нямат и естествени врагове, освен че те самите за себе си са такива.
цитирай
4. missana - Една високо развита цивилизация може да бъде разпозната незабавно по 2 основни неща.
16.11.2022 22:15
Първо, че тя черпи енергия директно от вакуума. И второ, че тя е победила Времето. Ако пожелае тя може да не ни се открие, защото може да съществува в паралелно Време и пространство на нашето.

Наличните данни сочат, че вселената съществува от около 20 милиарда години.
5. kvg55 - iw69,
16.11.2022 23:36
"Роденото е достойно да загине" – Фридрих Енгелс.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.

Автор: iw69